Genrepet!

Gårdagen hade jag satt som generalrepetion. Vi har nu rantat runt på ett par inoffare för att få in någon form av rutin. Både för oss själva och hundarna.
Igår var det dax för trelleborgs bk´s utställning. Som så många gånger förr blev det en låååång utställning. Båda flickorna fick sina BIR rosetter med kanonfina kritiklappar.
Tvivlade ett par gånger på om vi skulle stanna till finalerna eller ej...  Men det gjorde vi och det skulle visa sig mödan värt.


Här är Bibi i bedömningen. Hon får massor med beröm för sin fina nos och finfina tänder.



Bibi fick testa sin kylduk i hettan. Hon använde den mer som leksak. Hon tyckte den var störtskön att ligga och tugga på.
Det skulle dröja 3 timmar innan Maggie skulle in för bedömnning så vi tog en tur till stranden.


Där fikade vi..


...och tog lite soliga bilder.


Valparna var vid det här laget så trötta att ögonen gick i kors. Trots det gjorde Maggie en kanoninsats i bedömningen.


Efter 3 timmar till och ett antal grillade korvar senare var det dax för finalerna. Som tur var hade de delat upp valpar 4-6mån och 6-9mån...=) Bibi blev tyvärr inte top fem. Tur i oturen för då hann jag med att byta hund.


Maggie i BIS ringen med en massa andra superfina valpar.


Till slut var det bara tre valpar kvar i ringen. Jättekul!!! Sååå spännande.
Så plötslight var det bara vi och Pudeln kvar. Vi fick ta ett extravarv och då händer det som inte får hända!!



Maggie blev Bajsnödig!!! Hörde hur folkmasan runt om skrockade och några applåderade..=) Stackars Maggan blev nödig efter alla varven i ringen. Det var en upplevelse att känna hur alla stirrar på oss... hu.. Men men jag tyckte det var ganska roligt ändå.


Vet inte om det var pga elller trots den pinsamma händelsen. Men Maggie gick och vann!!!!!
Söta söta lillskruttan.


Här en trött Maggie



Kommentarer
Postat av: Farmor

Grattis Maggie Har man inkomster så har man utgifter.

2010-06-07 @ 14:46:22
Postat av: Pia K

Hahhahahahaha!Så oerhört roligt!En gång när jag matat Agathon för att han skulle se lite "stor och kraftig ut" innan utst så skall jag lyfta honom för att få benen rätt typ.Ja då trycker jag väl på magsäcken och han spyr upp ALL mat framför domaren.Hmmmm.Det blev två bajspåsar fulla!!!Kul att det går bra för tjejerna och helt galet bra för Maggie!

2010-06-08 @ 15:03:36
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Linda

Massa massa GRATTIS till sötaste Maggie :) Jätteroligt för er :)

Jag längtar också efter utställningar... men det kommer väl snart hoppas jag :)



Kram

2010-06-08 @ 15:48:07
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Nilla

Självklart vinner den sötaste frallan på denna sidan pölen ;)

Grattis!!!

2010-06-09 @ 16:18:37
Postat av: johanna

GRATTIS!!! klart att det går bra med de söta tu :)

2010-06-09 @ 21:39:35
URL: http://www.elof.nu
Postat av: Molles Matte

GRATTIS! Maggie, vilken stjärna! :D

Och jag tycker då Bibi ser både jätteduktig och superläcker ut! ;)

2010-06-09 @ 22:19:08
URL: http://wmoltas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0