Boring Bob

Låt mig presentera Bob. Bob har suttit i huvudet ett tag men har nu äntligen fått komma ut.


Jag använde stenar för att fylla ut kroppen. Var lite snål med leran. Men det ska jag inte göra om. För när leran bräns så rör den sig men det gör inte sten. Så.. jag fick ett par sprickor på köpet.


Här får Bob på sina öron och man kan ana att det börjar bli en e.... en Bob.


Före och efter bränning

 

När Bob var färdig gjorde jag en form så att jag sen kunde göra en Bob i gips.


Här är gipsfiguren målat i guld och lite kantstött efter ett tur rakt ner i stengolvet. Trots ett brutet öra och en tappad fot fick det bli ett foto av honom.

Imorgon blir det för hoppningsvis betongshopping. Kanske kan man göra ett par betongBobs till trädgården......



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag slutar aldrig att förvånas över hur duktig du är på att skapa. Jag är stum :)

Bob är ursöt och en sådan får gärna pryda min trädgård ;)



Kram

2010-04-08 @ 22:10:53
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Svärmor

Vilken talang du har ,rena konstnären.

2010-04-08 @ 23:58:11
Postat av: Pia K

Ååååååå,betongbulle i trädgården!Han påminner lite om Agathon och det är ju drömmen att han e ute i trädgården vaje dag!Har Bibi tappat lite tänder hon med?Det är efter tandlossningen som vi märker var underkäken behagar dra iväg nånstans!Får man en grävskopa kanske,det kan behövas inför sommarens trädgårdspyssel,Hihihihi!

2010-04-09 @ 07:23:54
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Molles Matte

Jag bara sitter här och drömmer om att kunna åstadkomma något ens i närheten av det du gör.

Helt sjuk är du!

Så roligt med lite nytt att läsa och fina bilder att kika på! :D

2010-04-09 @ 13:23:26
URL: http://wmoltas.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Åh, en Bob hade nog gärna fått flytta hit också. Säg till när du har en att sälja!! Den får gärna ha sällskap av en fransk version ;)

2010-04-10 @ 16:31:08
URL: http://www.elof.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0