Jag väntade mig mirakel

Veterinären skrattade och sa en gång till mig;
- Du behöver inte ringa så fort hundarna har en fis på tvären.
När det gäller en själv låter man det dröja. Länge.
 
  Idag var jag glad över att jag äntligen hade tagit mig till doktorn. Jag räknade med att en lösning på mitt hals & näsproblem fanns där.
Efter att ha utsatts för prover och svarat på en massa frågor knappade doktorn frenetiskt på sin dator.. Han tycktes leta efter svar till mig samtidigt som han pratade….
-Hm.. ja det kan ju vara det här eller det här…men vi gör så häSKIT!! jag är så korkad!, sa doktorn.
Vad ska man tänka när man hör det?...
Wow han har hittat felet? Ska man då vara glad över att det är nått fel? Och har jag dessutom hamnat hos en doktor som är korkad?

Jag tittade frågande på honom. Det visade sig att han ”bara” hade använt fel dataprogram för att skriva in mina uppgifter.
Jaha var har dom hamnat? tänkte jag.

 Det här med moderna recept är något jag har missat förresten.

 Jag frågade om jag inte skulle ha med mig receptet när jag gick. Doktorn tittade på mig och sa nästan lite tröstande att det finns på Apotektet. Han som inte ens upptäckte att han skrev i fel dataprogram ska väl inte komma här och förklara moderniteter för mig inte.

 Något mirakel fick jag inte uppleva idag. Däremot var det en upplevelse att få betala 400spänn för näsdroppar på Apoteket (och då hämtade jag bara ut hälften).


Tooo tooo stora skoor

Imorgon är det jätteledigt som gäller. Då finns det jättemycket att göra. Det första jag ska göra är att gå upp ur sängen så sent som möjligt.


Kommentarer
Postat av: Nilla

LOL!!!!!!!!



Var det möjligtvis guldflagor i de näsdropparna?

Hoppas i vilket fall att de hjälper.

2009-10-23 @ 10:13:50
Postat av: Martina

Vad är det för "fel" på dig?

Det var några jäkla dyra droppa...!!! :-)

2009-10-24 @ 09:27:01
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0