Påskpyntsregler?


 Granen ska ut vid knut och adventljusstaken upp till advent. Men påskpyntet då?

När ska det upp och sen ut?

Ola sa; - Det är lååångt kvar till påsk.

Ska man göra som vid jul och tänka på hur långt innan julafton som julsakerna ställs fram  så är det ju hög tid att pynta nu minsann.

Så efter hemkomsten från vinnarutställningen i Malmö idag målade jag klart frallaäggen till påskriset. Under tiden sprang Eddy runt och dammsög..=)
Skulle vi ha riset framme bara under påsken skulle vi ha det framme alldeles för kort tid..=)
Det blev så rosa & fint.
Äggen köpte jag omålade på Panduro sen använde jag mina textil och acrylfärger.










Kommentarer
Postat av: Johanna och Micke

Åhhh vad fina... jag vill också ha såna... fast med en västgötaspets då...

2009-03-23 @ 20:03:31
URL: http://piggeochozzy.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0