Rabebarber & Betong

 Det där andra projektet som jag skrivit om ska jag visa nu. Det blev ett fågelbad/pyntfat/betong-grej.
  
Till den som själv skulle vilja göra nått kul till sin trädgård är detta något jag absolut rekommenderar.
Billigt, lätt och roligt faktiskt.


Till detta har jag använt tre rabarberblad och ca 10kg betong (en 25kg säck kostar ca 20:-)


Nu ska jag bara lacka den med lite spraylack för att se om vattnet stannar kvar lite längre.


Såhär såg det ut under  tillverkningen. Sen täckte jag bladen helt så att jag fick lite bättre storlek på fatet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hallå... Det var ett tag sedan jag var här. Mkt dåligt hehe.



Såna där blad gjorde min mormor också massvis av när hon bodde i huset :) Blev en del fotbollar i betong också. Cool är det iaf :)



Kram

2009-07-07 @ 08:15:54
URL: http://lindasnaglar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0