Jag Har Ett Par Rätt Så Fula Skor

Jag hör hur alla hundar ligger och snarkar högt. Helt utmattade efter denna lååånga dag.

 Vi var tidigt uppe idag vi testkörde utställningsvagnen bland annat. Jag var själv på gott morgonhumör men hundarna var inte lika glada för de fick teståka i den skumpande vagnen. Jag skrattade åt Ola när han körde första testrundan runt äppleträdet.  De stackars djuren tittade ut oförståéende.  De studsade runt i burarna och utställningsvagnen var toksvår att styra och köra i den mjuka gräsmattan.

 Halvvägs till Falsterbo kom jag på.... Skorna!!! Jag hade glömt att byta mina superslitna, leriga, söndriga gå-hemma-på-grusvägarna skor mot ett par något mer anständiga par.

Gräsmattan på dagens utställning var sen tack och lov inte lika mjuk och bulig som våran.
Sen vet jag inte om det var tack vare eller trots att jag hade de där fula skorna...Men dagen blev lyckad och flickornas resultat är jag supernöjd med.

Vi träffade en massa roliga hundar och folk.
Vi har dessutom ett nytt projekt. Bygga om utställningsvagnen!



Bibi får beröm för sina fina uppradade tänder. Att de faktiskt inte bara var "inslängda".


Bibi var inte så snabb när hon skulle gå.. men det gick frammåt iaf.


Här syns vår bedårande lilla konkurrent Essie från England. Idag blev Bibi BIR. Men av lilla Essie kommer vi få tuff konkurrans framöver kan jag tänka.


Här har vi nästa stjärna... Maggie var jätteduktig idag. Iaf  första gången inne i  ringen idag.
Vi fick VÄLVISAD med stora bokstäver i kritiken. Ja, Maggan var sååå duktig.




Solen sken idag men vinden var kall så jag fick offra min väst till Bibi. Hon var ju tvungen att få upp värmen innan nästa ringdans.




Bibi och jag var väl duktiga ibland. Men sekunderna då det var stillastående var få..;) Vi missade placering denna gång.

Maggie gick vidare till Bis-finalen. Men där tog orken och tålamodet slut för oss båda. Efter sju timmar på en kall utställning så kunde inte ens prickig korv fånga Maggies uppmärksamhet. Nosan gick i marken och Maggan tyckte allt var tråkigt.
Lååång dag för 4 månaders valpar.




Efter dagens ansträngning har Bibi glömt allt vad gott uppförande är.


Jag har ett par rätt så fula skor men däremot ett par otroligt söta valpar....=)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!Så spännande när det e första gången!Jag e glad att vi inte skall än på ett par veckor.Det e ju såååå kallt i vinden.Hoppas snart på några fler plusgrader.Hon ser ju ut att va jätteduktig på att stå o gå lilla Bibi!Kul att visningskortet på Bullen e på bord men på frallan e det på marken-liksom tvärtom!

2010-04-26 @ 00:48:26
URL: http://www.agathon.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0