Trodde att människor var lättare

Jag har alltid hävdat att det är lättare att vara frisör för tvåbenta än som jag för fyrbenta. För människor sitter ju still.
  Men idag blev jag en smula förvånad då jag skulle klippa minihusse. Klart att han ska vara fin till Lördag och sen om resultatet nu blev som önskat kan väl diskuteras..=)

 Jag hade laddat upp hela matbordet med en massa roliga saker. Det fungerade ett par sekunder men så fort jag satte saxen i håret svängdes det med huvudet och minihusses fingrar skulle pilla mer på saxen än de spännande leksakerna.

  Nya leksaker hämtades. Klipp! klipp! två klipp sen var det protest igen. Försökte sedan den bestämda metoden och försökte förklara att man måste sitta still. Protesterna blev värre och högre än någonsin.

 Redo att ge upp kom jag på att Ola bakat en sockerkaka. Jag hämtade en bit och dessutom ett par godisbitar. Minihusses ögon glittrade och han satt fint som ett ljus tills kakan var slut och frisyren var klar.


 Nu ska jag strax åka och jobba. En west highland white terrier ska upp på bordet för frisering. Undra om det fungerar med godis där med?


Ett långhårigt barn


En nyklippt minihusse. Här med favoritleksaken just nu...


.....dammsugaren!!


Walter är dock inte lika förtjust i minihusses
ivriga dammsugarlek och lägger sig i säkerhet bland bordsbenen.


Kommentarer
Postat av: Stina

Minihusse är ju bara alldeles för söt. Och med damsugaren i handen förbereder han sig för att bli en riktig man. Han blev jätte fin i håret. Kram

2009-03-17 @ 15:12:51
URL: http://buddhas5.wordpress.com/
Postat av: Farmor

Dammsugar du Eddy till farmor på torsdag?

2009-03-17 @ 16:59:26
Postat av: Sara Rang

Gud vad söt du är Eddy och fin i håret också.

2009-03-18 @ 09:41:40
URL: http://sararang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0