Dagisbaciller & Trasiga Canvashus

Canvasbur nr 2 dog igår. Det är den andra på en vecka!!!  Vill inte använda gallerbur till Maggie för tror  att hon kan klämma tassar och tår i gallret. Canvasburar känns mjukare till valpar men valptänder är inte så mjuka mot canvasburar.
Winston (som aldrig tagit sönder sin canvasbur förrut) gjorde en stor reva i ena kanten. Just så stor att två glada frallor kunde springa ut. Men det var kanske inte så konstigt då vi var på kalas och glada barn sprang i rummet intill. Glada barn är ju nått av det bästa i hela världen.

Förstörelse av bur nr två var det Maggie som var skyldig till. Ett litet litet hål i det mjuka nätet blev ett större. Då var inte ens buren stängd så det där var på rent bus..;)

Nåja... som glad matte så bjuder jag på det här. Brukar ju ha canvasburen på utställningar och div utflykter så jag MÅSTE nog köpa en ny. Men det tar emot. Det gör det.
Hm...ska vi orka bära galler på utställningar istället.



Jag är imponerad över Maggies framfart och hur duktig hon är. Klättrar i snödrivor som ibland inte ens Winston ger sig på.
Winston har förresten gått upp ett halv kilo på en vecka!! Hm...=)



Nu ska jag iväg och jobba... 4 timmars pass idag...  Perfekt då Mini e sjuk... Igen!...=(
 Dagisbacillernas Revenge

Kommentarer
Postat av: Ayas matte

Hahahahaha,när vi skaffade Aya så köpte jag en dyyyyyr canvas i valphage form.Tänkte ju att hon på det viset skulle få se lite luft oxå.Jag fick snabbt dra igen det "tak" som fanns och låsa in henne.Då välte hon hela hagen och sprang som ett marsvin inne i sin hage.Den va rund.Så här blir det stålbur för hela slanten,bäddad med mjuka dynor som blir nerkissade på en sekund!Valptiden har jag delade känslor till!!!

2010-02-09 @ 09:21:25
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Molles Matte

Åhhh nu förstår jag vad du menar med burgisslet! ;)

Dina bilder är helt fantastiska, så himla roligt att bara gå in och kolla!

Vilken sööt liten sak :D

2010-02-10 @ 21:10:19
URL: http://wmoltas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0