Fågelskådning



Efter en liten skogspromenad var vi alla frusna och förvånade över hur många som låter sina hundar springa hej vilt. Vi fick möte av flera hundar innan vi såg deras tillhörande hussar och mattar. Hm..? 
- Det är lugnt. De kan hälsa! Hör jag en matte säga flera meter bakom sina framrasande hundar.
Jag puttar undan den hund som kommer närmast och låter inte någon hälsa inte.  
Jag är där för att gå i skogen inte för att hälsa på okända hundar. De som tar illa vid sig för ursäkta....

Maggie satt säkert i en varm och mysig filt.

Winston brydde sig inte om de hundar vi såg. Han hade fullt upp med att hitta det djur som lämnat spår i snön. Runda strössel och avlånga skuttspår.... Men det enda djur vi såg förrutom framfusiga jyckar var en frusen fågel som snaskade på bär. Inte frusen som i stelfrusen då utan sådär "uppburrad-frusen"
Det hade ju verkligen varit en syn annars.....:)


Och här en annan fågel.... Men Oj! Vart tog Ugglis vägen?


Nu väntar vi på att Husse ska komma hem så vi kan gå ut och få oss lite sol.

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller fullständigt med dig att hundar ska INTE hälsa på varandra när de ses ute.

Jag har tagit många diskussioner om det tyvärr och folk blir så sura.



Dags att anmäla till MH :) [email protected]

PG-nr. 496 95 23-2 Hundens kennelnamn, regnr och födelsedag :)

350:- per hund :)



Kram

2010-02-11 @ 19:04:03
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Ayas matte

Jag har ALLTID mina hundar lösa.Vi stöter kanske på en hund var sjätte månad och jag tar den chansen.I skogen skall ens hundar vara fria.Jag har inte 100% kravinkallning men hyffsad.Kan få stop på Aya(och Agge när han fans)om jag är med i lagom god tid.Jag övar dem oxå lösa från staart och har nu fått in kommandot "Bakom" klockrent på Aya.Det är extra roligt att ha lydiga Bullar.Fast jag tar inte åt mig av ditt inlägg!Du hade säkert lagt dig ner och goooosat med mina godingar,hahahahha,fast Maggie hade väl suttit i vägen på din mage!Jag bara skojjar,hoppas du förstår det.Du och dina hundar går fria...

2010-02-11 @ 23:19:56
URL: http://www.agathon.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0