Midsommarmorgon

Godmorgon!
Lugnet har hittat oss. Känner mig helt lugn. Semester helt enkelt. Om än en kort sådan. På måndag är det jobb igen.


Det här är blomman som någon satte på bordet igår. Med den blåa tältgardinen ser det  väl riktigt midsommar ut.


Walter står och spanar. Här är MASSOR med andra hundar. Walter svarar när de andra hundarna skäller. Nästa gång tar vi med antiskallhalsband tror jag.
Eddy fick en ny gräsklippare (favoritleksak) av farmor & Farfar. Han hade klippt så flitigt med den gamla så att  hjulen trillade av.


Men ack! Den nya klipparen varade inte så länge. Farfar som kom bärande med ett stort fat grillat såg inte att klipparen var parkerad mitt i vägen. Farfar klarade sig bra men det gick sämre för gräsklipparen som inte tålde farfars tyngd.
Vilken tur att farmor är sjuksköterska och kunde plåstra. Se så fint det blev.


Eddy har lärt sig att öppna tältet. Det tycker Walter är bra för grannen mitt över har katter.
 Katterna går runt i koppel fram och tillbaka utanför deras tält.



Såhär löste vi det problemet. Han ser inte så glad ut men faktum är att låter jag grinden vara öppen så sitter han gärna kvar.

Grannens katter får jättegärna gå där utanför tycker jag. Det är ju bra träning för vår lilla hund.

Nu ska vi ta en promenix.


 

Kommentarer
Postat av: Martina

Glad midsommar på er med! Ni ser ut till att ha det myyysigt! :-)

Hur kan du ha tröttnat på mjukisbrallor?!!

Fast jag har inte bott i dom hela graviditeten. Men nu i slutet tänker jag unna mig det ;-) O sen när man e hjulbent o öm.

Vad konstigt att det inte var Ola som trillade på gräsklipparen!?

2009-06-19 @ 16:05:32
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0