RHCP 4ever?

Jag gick i högstadiet och alla klottrade på sina tråkiga gråa elevkalendrar. På min framsida stog det RHCP 4ever. Inte för att jag var något jättestort fan av Red Hot Chili Peppers utan antagligen mer för att jag skulle ha något att skriva.


Visserligen var det ju samma år som deras skiva californication släpptes. Jag var först i klassen med att äga denna cd och den spelades flitigt på alla raster. Hade det varit en LP-skiva så hade den redan vid det där laget spelats blank.


Skivan klarar sedan ett par flyttar, försvinner aldrig och det enda som tycks repas är ovansidan.


För snart fyra år sedan köpte vi en ny bil och skivan, vars fodral jag sedan länge tappat bort, hamnade som testskiva för stereon i bilen. Sedan dess har skivan legat kvar i bilen och de senaste åren har skivan nästan bränts in i mig.


Igår när jag skulle sätta mig i bilen och åka tilll jobbet kände jag att något var fel. Jo, någon hade minsann varit inne i våra bilar, tömt handskfacken, tagit alla skivor och försökt stjäla stereon. Alla skivor förutom just en...... RHCP-skivan.


Kommer jag att få 10 år till med skivan?.  Jag kommer iaf att njuta av den ett tag till och fortsätta att skråla med i texterna som sitter så väl inpräntade nu.


RHCP 4ever ??  Mystiskt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Idioter som inte kan låta andras saker vara...

2009-07-21 @ 08:02:53
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0