Kommer det bli juligt här?


Idag var det då frifredag och temat för dagen var julpynt.  Men efter att ha upptäckt spår efter små besökare i julpyntslådan (som hade stått i förrådet) tappade jag suget.




 Inte så juligt va? små gnagare hade bott i pappstjärnan till fönsterlampan som fick slängas. Kanske får man räkna med oinbjudna gäster när man bor i gammalt hus på landet? Nä, nu är det krig!!!

Nyss varit i Malmö och letat efter ny pappstjärna. Troligen fler än vi som har behövt ny stjärna i år för det var helt slut i de butiken vi orkade med. 
 Istället kom vi hem med julig utebelysning och musfällor.
Vi har inte varit ense om utebelysningens vare eller icke vara.
 Det lös lika mycket om Ola som om själva belysning när han fick sätta upp den.
Måste erkänna att det faktiskt blev lite fint.





Igårkväll tog jag mig tid att plocka fram målargrejerna. Winstonporträtt på julpynt.
Funderar på om detta möjligen funkar som året-runt-pynt också.

Winston har fått för lite aktivering under dagen och är helt tokig. Just nu tuggade han på leksakskorgen.
När vi var ute innan fanns det inget vett i honom alls.  Jag ropade på honom. Han Stannade...flinade... lekinvit...frallefnatt och iväg.. Jag orkade inte bli arg och lät honom springa runt en stund..=) Tur att han är så söt..=)
Får nog ladda en aktiveringsleksak snart till det lilla energiknippet till hund.

Glad fredag

Kommentarer
Postat av: Nilla

utebelysning helt ok

Fralladekoration definitivt ok ;)

2009-12-05 @ 20:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0